UAB Medžio statiniai marketingo strategijos formavimas



Įvadas. Teoriniai marketingo strategijos formavimo aspektai. Strateginis planavimas įmonėje. Marketingo strategijos esmė ir reikšmė. Marketingo strategijos planavimo procesas ir pagrindinių etapų analizė. Marketingo aplinkos įtaka strategijos formavimui. Verslo lygmens strategijos parinkimas. Marketingo strategijos įgyvendinimas ir kontrolė. UAB „ medžio statiniai“ marketingo strategijos formavimo galimybių vertinimas. UAB „Medžio statiniai“ veiklos charakteristika. Tyrimo metodika. UAB „Medžio statiniai“ situacijos strateginis vertinimas. UAB „Medžio statiniai“ išorinės aplinkos strateginė analizė. Vidinės aplinkos veiksnių UAB „Medžio statiniai“ strateginis vertinimas. UAB „Medžio statiniai“ SSGG analizė. UAB „Medžio statiniai“ tikslų nustatymas ir strategijos parinkimas. UAB „Medžio statiniai“ marketingo strategijos įgyvendinimo kryptys. Išvados ir siūlymai. Literatūra.
Tačiau situacija įmonėse rodo, kad vadovams vis dar trūksta mąstymo racionalumo ir perspektyvų įžvalgos, neturima aiškios vizijos, iškelti tikslai neatitinka esamos įmonės situacijos, o tai neigiamai atsiliepia veiklos rezultatams. Tik nedaugelyje įmonių yra formuojama marketingo strategija, dažniausiai visa marketingo veikla yra plėtojama chaotiškai, kas teikia mažai galimybių efektyviai panaudoti turimus įmonės išteklius.
Darbo problema. Marketingo strategija, tai įmonės pastangos pateikti save geriau nei konkurentai, pasitelkiant savo pranašumą, geriau tenkinti vartotojų poreikius konkrečiomis aplinkybėmis. Tinkamai suformuota marketingo strategija įgalina siekti iškeltų įmonės tikslų, padeda įmonės vadovui priimti bendruosius bei atskirų funkcinių sričių sprendimus, spręsti sudėtingas įmonės plėtros ir veiklos gerinimo problemas. Darbo problema išreiškiama probleminiu klausimu: Kokia marketingo strategija ir jai įgyvendinti numatytos marketingo priemonės būtų tinkamiausios UAB „Medžio statiniai“ esamai veiklos situacijai atitinkantiems tikslams pasiekti?
Darbo tikslas – Atlikus UAB „Medžio statiniai“ situacijos analizę, pateikti marketingo strategijos formavimo sprendimus.
Darbo metodai: mokslinės literatūros bei internetinių šaltinių analizė; anketinė apklausa ir gautų duomenų analizė; įmonės stebėjimas ir duomenų analizė, interviu su įmonės vadovu.
Gečienė (2004), teigia, jog dažnai įmonės strateginis planavimas siejasi su marketingo kintamaisiais, dėl to kartais yra sunku atskirti įmonės strateginį planavimą nuo marketingo planavimo. Marketingo strategija yra, ko gero, svarbiausia verslo strategijos funkcinė substrategija. Marketingo planas apima didžiąją dalį mažesnės įmonės veiklos, tačiau didesnėse įmonėse yra rengiami skirtingų padalinių skirtingi strateginiai planai ir jie suvienijami į bendrą įmonės strateginį planą.
Apibendrinant galima teigti, jog strateginis planavimas yra nenutrūkstantis procesas, apimantis keturias valdymo funkcijas bei jų veiksmų visumą, įtakojančią įmonės veiklos turinį. Įvairūs autoriai skirtingai pateikia savo nuomones apie strateginį planavimą ir jo eigą, tačiau esmė išlieka ta pati: tai ilgalaikių įmonės tikslų ir būdų jiems pasiekti numatymas. Sekančiame skyriuje bus nagrinėjama marketingo strategijos sąvoka ir jos įtaka įmonėms.
Kaip jau minėta pirmame skyriuje, marketingo strategija su bendra verslo strategija yra glaudžiai susijusios. Pagal Virvilaitę (2012), marketingo strategija yra esminis strateginio įmonės valdymo aspektas, be kurio įmonės valdymas nėra pakankamai efektyvus. Marketingo strategija turi atitikti verslo strategiją, nes yra jos dalis, kuri remiasi fundamentalių priemonių planavimu įmonės tikslams pasiekti.
Kaip teigia Kaziliūnas (2009), marketingo strateginis planavimas yra orientuojamas į ateitį ir paliečia kiekvieną įmonės skyrių, dėl šios priežasties skatinamas bendradarbiavimas. Įmonės darbuotojai yra sujungiami vienam, bendram tikslui, kas taip pat įtakoja organizacijos kultūrą. Taigi, marketingo strateginis planavimas turi įtakos ir įmonės sėkmingumui, ir veiklos rezultatams ir vidiniai įmonės aplinkai. Tokio plano įgyvendinimas įmonei reiškia labai daug įvairialypių pokyčių, visos veiklos tobulinimo, gerinimo, siekiant taisyklingo įmonės veikimo išnaudojant visas galimybes.
Šio skyrelio tikslas suprasti marketingo planavimo proceso esmę ir išrinkti tinkamiausią modelį, kuriuo bus vadovaujamasi atliekant tyrimą. Virvilaitė, Pranulis ir kt., Ramanauskienė, Westwood, Kriaučionienė ir kt. skirtingai pateikia marketingo planavimo proceso modelius, todėl darbe bus mėginama atskleisti jų panašumus bei skirtumus.
Anot Westwood (2011), marketingo planavimas apima tokius procesus: įmonės vidaus ir išorės marketingo tyrimą; įmonės stiprių ir silpnų pusių nustatymą; prielaidų sudarymą; prognozavimą; marketingo tikslų nustatymą; marketingo strategijos generavimą; programų apibrėžimą; biudžeto nustatymą bei rezultatų fiksavimą, tikslų, strategijų ir programų peržiūrėjimą.
- Microsoft Word 171 KB
- 2017 m.
- Lietuvių
- 61 puslapis (15440 žodžiai)
- Kolegija
- Jovita
-