Vidinė ir išorinė komunikacija pristatymas


Įvadas. Komunikacija. Komunikacijos samprata. Komunikacijos procesas. Komunikacija organizacijoje. Vidinė komunikacija. Vidinės komunikacijos funkcijos. Vidinės komunikacijos rūšys. Išorinė komunikacija. Viešieji ryšiai. Viešųjų ryšių tikslai. Viešųjų ryšių funkcijos. Komunikacijos problemos. Išvados. Literatūra.


Darbo tikslas: pateikti komunikacijos sampratą, apibrėžti jos rūšis ir funkcijas.

Darbo uždaviniai:

Surasti informacijos apie vidinę ir išorinę komunikaciją.

Surastą informaciją išanalizuoti.

Parašyti išvadas.

Dažnai vietoje komunikacijos termino žmonės plačiau vartoja terminą bendravimas ir jį apibrėžia ši sąvoka:

Sėkminga komunikacija organizacijoje lemia aukštus veiklos rezultatus. Vienas svarbiausių valdymo elementų yra gebėjimas taisyklingai perduoti informaciją ir suvokti gautos informacijos vertę, jos reikšmę organizacijos veiklos efektyvumui. Atvira, veiksminga komunikacija gali būti svarus organizacijos turtas. Todėl norint geriau suvokti komunikacijos reiškinį ir jo svarbą organizacijoje, būtina gerai suprasti pačią komunikacijos sampratą. Komunikacijos reikšmė yra akivaizdi įvairiose gyvenimo sferose bei lygmenyse ir pasireiškia labai plačiai.

Informavimo funkcija organizacijoje yra pagrindinė. Organizacijų vadovams ypač svarbu turėti tikslią ir išsamią informaciją, kad galėtų priimti tinkamus sprendimus, o pavaldiniams kad galėtų kokybiškai ir laiku juos įgyvendinti. Vadinasi, šioje komunikacinėje funkcijoje vadovui turi būti tinkamai perduota aiški informacija, nes nuo to priklauso sprendimų priėmimas. Taigi šioje funkcijoje yra surenkama ir dalijamasi tinkama informacija.

Visų šių informacijos skleidimo būdų tikslas tinkamai ir aiškiai perduoti informaciją. Šios komunikacijos tipas yra formalus. Tokios komunikacijos pavyzdys galėtų būti organizacijos vadovo nurodymai pavaldiniams, taip pat informacijos apie įmonės pokyčius perdavimas darbuotojams. Tokiu būdu pavaldiniams pranešama apie „einamuosius uždavinius, apie prioritetų pasikeitimą, apie rekomenduojamas procedūras, apie tam tiktų procedūrų taikymą ir t.t. Taigi čia išryškėja šios komunikacijos (vertikalios komunikacijos „žemyn“) specifiškumas, kad perduodama informacija yra susijusi su valdymo elementais.

Pagrindinis komunikacijos iš apačios į viršų tikslas pateikti aukštesnio valdymo lygiams informaciją apie tai, kas vykstas žemesniuose struktūros lygiuose. Tai ataskaitos, pasiūlymai, paaiškinimai, pagalbos prašymas. Ši komunikacija įvairaus lygio vadovams gali būti labai naudinga: suteikia galimybę anksčiau sužinoti apie galinčias iškilti problemas, pasisemti idėjų darbo organizavimo patobulinimams.

realizuojant darbuotojų pasiūlymus vyksta dialogas, informacijos ir patirčių dalijimasis, kuris realiai turi diežiulę naudą bendraujant darbuotojams.

Išryškėja, kad darbuotojai gali dirbti ir komunikuoti remdamiesi bendradarbiavimo principu, vieningai keistis informacija tarpusavyje, padėti išspręsti vieni kitiems problemas. Šioje komunikacijoje palengvėja užduočių koordinavimas, bendradarbiams lengviau keistis darbine informacija, padedama spręsti problemas ir įveikti konfliktus tarp bendradarbių, toks komunikavimas padeda organizacijai siekti bendrų ir sėkmingų veiklos tikslų.

Organizacijoje dažnai komunikuojama grandine: DARBUOTOJAS A siunčia žinią DARBUOTOJUI B, o šis DARBUOTOJUI C. Grandinė gali būti dar ilgesnė, informaciją gali perduoti vieni kitiems ne tik asmenys, bet ir padaliniai, kitokios grupės.

Taip pat yra skiriama įstriža komunikacijos kryptis, pavyzdžiui, kai vieno skyriaus ar departamento vadovas keičiasi informacija su kito departamento ar skyriaus darbuotoju. Keletas įstrižos komunikacijos tarpusavyje susietų žmonių sudaro komunikacijos tinklą.

VIRBALIENĖ, Akvilė. Vidinė organizacijos komunikacija, [interaktyvus]. Klaipėda, 2011, [žiūrėta 2018-06-02]. Prieiga per internetą:

PUODŽIŪNAS, Valdemaras. Viešosios komunikacijos technologijos ir inovacyjos, [interaktyvus]. Klaipėda, 2013, [žiūrėta 2018-06-10]. Prieiga per internetą:

MAMEDAITYTĖ, Sevilė. Ryšiai su visuomene, [interaktyvus]. 2003, [žiūrėta 2018-06-16]. Prieiga per internetą:

  • Microsoft Word 634 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 21 puslapis (3834 žodžiai)
  • Kolegija
  • Margarita
  • Vidinė ir išorinė komunikacija pristatymas
    10 - 1 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Vidinė ir išorinė komunikacija pristatymas. (2019 m.). https://www.mokslobaze.lt/vidine-ir-isorine-komunikacija-pristatymas.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 19:49
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo