Dailės didaktika



Ugdymas priklausė nuo socialinės klasės, lyties. Bet individualus ugdymas tik nuo XIXa. Kilus visuotinio laisvumo judėjimui ir įvedus valstybės išlaikomą mokyklą meninis ugdymas tapo prienamas visiems. Vienas iš pirmųjų filosofas, kuris pradėjo kalbėti apie meno reikalingumą žmogui buvo Šileris, kuris 1795 m. apie tai rašė savo veikale „laiškai apie estetinį žmogaus ugdymą“.
Ankstyviausias mokymo būdas buvo kopijavimas. XIXa. Mokyklose buvo mokoma piešti kopijuojant sudėtingus suaugusiųjų piešinius. Ilgainiui atsirado ir kitų būdų. Vienas iš jų buvo Pestalockio piešimo metodas „stebėjimo abėcelė“. Jo nuomone bet kokio piešinio taip pat ir rašto sudedamosios dalys – linija, kreivės, kampai. Todėl reikia atliekant tam tikrus pratimus pradėti nuo jų, o vėliau nuosekliai sunkinti užduotis. Tačiau jos nebuvos skirtos estetinio grožio pajutimui. Toks manipuliavimas geometrinėmis formomis stimuliavo mąstymą. Piešimo mokymo tikslas buvo paruošti produktyvų gamintoją besivystančiai industrijai. Pestalis buvo vienas iš pirmųjų pademonstravęs, kad piešimo galima mokyti visus net ir įpatingų gabumų turinčius vaikus. Ir mokyti paprasti mokytojai neturintys spec. išsilavinimo.
- Microsoft Word 738 KB
- 2013 m.
- 18 puslapių (5826 žodžiai)
- Dovile
-