Marijos Montessori pedagogika



Marijos Montessori pedagogika. Pedagogikos ištakos. Filosofija. Vaikas ir auklėtojas (mokytojasUgdymo specifika. Metodo trūkumai. Rudolfo Štainerio pedagogika. Pedagogikos ištakos. Filosofija. Vaikas ir auklėtojas. Ugdymo specifika. Metodo trūkumai. Lori Malaguzzi pedagogika. Pedagogikos ištakos. Filosofija. Aplinka – trečiasis pedagogas “Padedantis išgyventi vaikystę”. Pedagogo veikla. Priemonių savitumas. Reggio Emilia ugdymo programa ir dienotvarkė. Šeima ugdymo procese. Projektinė veikla – pagrindinis ugdymo(si) metodas.
Marija Montessori (1870 -1952) – psichologė ir pedagogė. Pirmoji moteris baigusi Romos La Sapienza medicinos mokyklą. Tuo pačiu-viena pirmųjų medikių Italijoje. 1898-1900 m. – darbas psichiatro asistente. Remdamasi psichiatrijoje taikomais metodais, sukuria pedagoginę sistemą bei didaktines priemones “kitokiems” ir sveikiems vaikams. 1906 m. – pirmieji M. Montessori “Vaikų nameliai”.
Auklėjimas – natūralus procesas. Kiekvienas vaikas turi savo vidinį mokymąsi. Vaiko dvasia - kitokia nei suaugusiojo. Pirmiausiai – tai „imlusis protas“, kurio dėka vaikas „geria“ visus įspūdžius. Ne suaugusieji formuoja žmogų, o vaikas kuria pats save. Esminis ugdymo principas- „padėk man tai padaryti pačiam“.
Laisvė ir disciplina = laisvė drausmėje. Laisvė- tai savęs valdymas. “Vaikas turi paklausti savęs, ar kitiems gera. Jei kenkia kitiems tai, ką aš darau – aš to nedarysiu”. Laisvė suteikia vaikui savivertę; sugebėjimą įvaldyti save ( kantrybę); atsakomybę. Vaiko teisė į : darbo vietą; priemones ir medžiagas; draugų pasirinkimą; laiko pasirinkimą; galimybę pailsėti ir pabūti vienam.
Auklėtojas - atidus stebėtojas, galintis pasiūlyti vaikui dalykus, atitinkančius jo poreikius. Vaikas nori laisvai veikti, laikytis savo sudarytos tvarkos, vidinės drausmės- tas noras panaudojamas ugdymo tikslams Auklėtoja -psichologė, kuriai labai svarbus mokslinis pasirengimas. Vaikas auklėja pats save, o didaktinė medžiaga kontroliuoja jo klaidas. „Nieko nenurodinėk, pasitrauk kiek toliau. Duok vaikui priemones ir visada būk pasirengęs padėti, kai tai yra būtina. Nieko nedaryk, ką vaikas gali padaryti pats“. .
- MS PowerPoint 123 KB
- 2016 m.
- Lietuvių
- 33 puslapiai (1525 žodžiai)
- Kolegija
- Goda
-