Netradicinės ugdymo formos: valdorfo, montessori, suzuki pedagogika



Kuo ypatinga ši lavinimo sistema? Visiems atrodo, kad talentas – įgimtas, paveldėtas, tiesiog Dievo dovana. O Šiniči Suzuki teigia, jog kiekvienas vaikas gimsta su beribe potencija išsiugdyti talentą bet kurioje srityje, jei tam sudaromos tinkamos sąlygos. Dr. Š. Suzuki sako „Juk kiekvienas normalus vaikas išmoksta sklandžiai kalbėti savo gimtąja kalba. Jei toks sudėtingas dalykas, kaip gimtoji kalba, prieinamas bet kuriam sveikam vaikui, vadinasi, vaikai yra pakankamai gabūs išmokti bet kurį dalyką. Suaugusiųjų pareiga – sudaryti tinkamiausią aplinką mokymuisi”. Dėl šio palyginimo Š. Suzuki metodas pavadintas „Motinos kalba”, nes mokymasis vyksta taip pat natūraliai, kaip ir kūdikiui mokantis kalbėti savo gimtąja kalba (Mamos žurnalas, 2008).
Taigi šias tris laisvo ugdymo kryptis sieja labai daug bendro, pirmiausia – didelė pagarba vaikui, individualus priėjimas, siekis padėti atsiskleisti vaiko asmenybei.