Plaukiojimo praktikos ir ikidiplominės plaukiojimo praktikos ataskaita


Tarnybos organizavimas laive. Laivo apibūdinimas. Aprašyti darbo saugos ir priešgaisrinės technikos instruktažą. Priešgaisrinės saugos reikalavimai. Priešgaisrinis inventorius ir jo išdėstymas. Budinčiojo kapitono padėjėjo pareigos laivui plaukiant, stovint uoste. Gelbėjimo valties komandos nario ir vado pareigos. Avarinis aprupinimas. Laivo korpuso konstrukcija ir techninė charakteristika. Laivo korpuso forma, architektūra ir paskirtis. laivo apibrėžimas. Laivo patalpų klasifikacija. Pagrindinės laivo plokštumos. Vandentalpa, krovinių keliamoji galia, krovininių patalpų talpa. pagrindinis variklis. Pagrindinis variklis. Laivo įrangos sistemos. Inkaravimo įranga. Gelbėjimo priemonių(valčių, plaustų) nuleidimas ir pakilimas, bei įgulos narių įsodinimas. Švartavimo įranga. Vairavimo įranga. Krovinių gabenimo jūromis technologija. Laivo valdymas. Švartavimo operacijos. Inkaravimas. Laivo valdymas su reguliojamo žyngsnio sraigtu. Prasilenkimas su priešais plaukiojančiais laivais rls pagalbą, esant ribotam matomumui. Jūrlapių korektūra. Laivo kelio skaičiavimas įvairiomis plaukimo sąlygomis, įskaitant cirkuliaciją, dreifą ir sroves. Laivo vietos nustatymas visais navigaciniais ir radionavigaciniais metodais, naudojantis techninėmis laivavedybos priemonėmis. Nustatytos vietos tikslumo analizė, įskaitant galimas prietaisų ir stebėtojo klaidas. Jūreivystės astronomija. Laivo vietos nustatymas vienalaikiu 2 – jų ir 3 – jų šviesulių aukščių išmatavimais. Laivo vietos nustatymas nevienalaikiais saulės aukščio išmatavimais. vietos tikslumo įvertinimas. Platumos nustatymas pagal saulės ir šiaurės žvaigždės meridianinių aukščių išmatavimus. Kompaso pataisos nustatymas pagal dangaus šviesulius (bendras atvejis). kompaso pataisos nustatymas saulės matomojo tekėjimo ir leidimosi metu.


Laivo kapitonas yra laivo savininko įgaliotinis asmuo, laivo įgulos vadovas, kuris atsakingas už įgulos, bei keleivių saugumą, laivo ir krovinio išsaugojimą. Kapitonas besiremiant įsakymais atstovauja Lietuvos Respublikos ir laivo savininko interesus. Kapitonas atlieka laivo valdymą vienvaldiškumo pagrindu. Visi nurodymai, susiję su laivo veikla, pateikiami laivo kapitonui kuris atsako už jų vykdymą.

Vyriausias kapitono padėjėjas (toliau VKP) – sekantis po laivo kapitono pagal pareigas vadovaujantis įgulos narys, kuris atsakingas už vadovavimą laivu, jeigu laive nėra kapitono arba kapitonas negali atlikti savo pareigų. VKP atsakingas už krovinio, bagažo, pašto priėmimą ir atidavimą, rūšiavimą, išdėstymą, saugu pakrovimą ir iškrovimą; atsako už krovinio dokumentų apiforminimą. VKP turi užtikrinti: saugumo technikos ir priešgaisrinės saugos taisyklių, vykdant krovos darbus, laikymąsi; laivo aprūpinimą gėlo vandens, patalyne ir sanitarinėmis priemonėmis; navigacinės, signalinės, gelbėjimo, locmano priėmimo-išlaipinimo ir avarinės įrangos atitikimą; laivo tvarkaraščių ir aliarmų sudarymą ir korektūrą; laivo įsakymų dienyno pildymą.

Antras kapitono padėjėjas (2KP) – pavaldus VKP. Skiriamasis bruožas: Laive dirba du 2KP. Stovint uoste: Turi vachtos po 6 val., vachtos metui sedi DECK-OFFICE‘e ir dirba su krovinio dokumentais, suskirsto krovinį, kontroliuoja balasto operacijas, bei ventiliacijos veikimą. Tačiau taip pat į pareigas įeina: aprupinimas laivo radijo-navigacinius prietaisus ir laivo kompiuterius. 2KP turi užtikrinti: laivo aprūpinimą maisto produktais, medicininės pagalbos suteikimą; visų dokumentų dėl laivo atplaukimo-išplaukimo, gėdimo ir nenormalaus darbo pranešimą.

Bocmanas pavaldus VKP. Bocmanas užtikrina korpuso, antstato, denio, ragauto, takelažo, štormtrapų, gelbėjimo priemonių, krovos, inkaravimo ir švartavimo įrangos techninį aptarnavimą. Organizuoja jūreivių darbo paskirstymą.

Jūreiviai paskirstomi bocmanu darbui. Dėnyje krovinius tvirtina ne mažiau 2 jūreivių, jie keičiasi deniais kas savaitė.

Vyriausias mechanikas (VM) – yra kapitono pavaduotojas techninės eksploatacijos klausimais. VM atsakingas už laivo korpuso techninį stovį, laivo remonto planavimą ir vykdymą, priešgaisrinių ir nusausinimo siurblių paruošimą darbui, visas kuro, tepalų operacijų paruošimą ir atlikimą.

Antras mechanikas (2M) yra pavaldus VM, esant reikalui gali pavaduoti VM. 2M užtikrina pagrindinio ir avarinio variklių, veleno, sraigto ir vairo įrangos, balastinės sistemos, triumų dangčių atidarymo įrangos gerą techninį stovį ir patikimą darbą.

Trečias mechanikas (3M) pavaldus VM. Užtikrina gera techninį stovį, bei patikimą darbą: pagalbinių variklių, pagalbinio katilo, gelbėjimo valčių variklių, švartavimo, inkasavimo įrangos.

Elektromechanikas (EM) atsako už darbinį stovį: elektros stoties ir tinklų; paprasto ir avarinio apšvietimo, telefono ryšio; laivo signalizacijos, kitos elektromechaninės įrangos.

Vyrėjas kartu su 2KP atsako už laivo aprupinimą maisto produktais. Vyrėjas atsakingas už maitinimo savalaikį, bei sanitarinį virtuvės, sandėlio stovį.

Štai taip yra maždaug paskirstomos jūrininkų pareigos laivuose. Išimtį sudaro laivai su mažu įgulos skaičiumi.

Keletas žodžių dėl elgsenos. Kadangi darbas jūroje laikomas gana pavojingu, atsakingu, todėl laive turi būti discipliną. Atsirandant disciplinai, atsiranda ir dalykai kurių kategoriškai neturi būti laivyne: alkoholinių gėrimų, narkotinių ar kitų svaigių medžiagų vartojimas.

  • Microsoft Word 9052 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 64 puslapiai (18480 žodžiai)
  • Profesinė mokykla
  • Vladimir
  • Plaukiojimo praktikos ir ikidiplominės plaukiojimo praktikos ataskaita
    10 - 2 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Plaukiojimo praktikos ir ikidiplominės plaukiojimo praktikos ataskaita. (2018 m.). https://www.mokslobaze.lt/plaukiojimo-praktikos-ir-ikidiplomines-plaukiojimo-praktikos-ataskaita.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 10:11
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo