Edukologijos praktika globojant mentoriui



Klasės valandėlės yra svarbios mokiniams, nes tai padeda mokiniams suprasti patyčių reiškinį, išmokyti vaikus elgesio taisyklių, kurios pasisako prieš patyčias, mokyti vaikus įvairių reagavimo būdų, kai jie pastebi patyčias. Klasės valandėlių metu, mokiniams yra suteikta galimybė geriau pažinti save, yra sukuriama saugi erdvė jiems išsireikšti. Taip pat mokiniai turi galimybę drąsiai diskutuoti ir išreikšti savo nuomonę įvairiomis temomis.
Klasės valandėlės tikslai – mokiniai susipažins su patyčių pasekmėmis, suvoks ką jaučia patyčių auka, supras kodėl kitų mokinių elgesys yra toks žiaurus, sužinos kaip spręsti šią problemą.
Klasės valandėlės forma, priemonės – vaizdinės medžiagos rodymas, komandinis žaidimas.
Klasės valandėlės eiga – pamokos laikas – 45min. pamokos pradžioje mokiniams pristatau temą, ką veiksime ir aptarsime pamokos metu. Iš pradžių mokiniams parodau trumpą filmuką apie mokinį iš kurio mokykloje tyčiojosi ir smurtavo. Filmuko esmė buvo parodyti mokiniams, kad nereikia pasiduoti, kad reikia kabintis į gyvenimą, o didžiausios pagalbos reikia ne patyčių aukai, o skriaudikams. Filmuko pabaigoje buvo parodyta, kaip patyčių auka savo drąsa ir gera širdimi padėjo skriaudikams ir nuo to karto jie nustojo tyčiotis, rado bendrą pomėgį ir tapo draugais. Po pirmojo filmuko su mokiniais trumpai aptarėme įspūdžius, jų nuomonę. Tada įjungiau antrąjį filmuką apie patyčias internetinėje erdvėje. Mokiniai dabar labai daug laiko praleidžia internete, pateikia labai daug informacijos apie save, rodo savo asmenines nuotraukas. Filmuke apie savo patirtį internete kalbėjo trys paaugliai. Iš jų visų buvo tyčiojamasi, tačiau jie supranta kodėl, pripažįsta savo kaltę, žino ką blogai padarė ir dalijasi savo patirtimi su visais. Kai paklausiau mokinių ar jie dažnai naudojasi internetu, visi vienbalsiai sušuko – taip. Su šiuo filmuku stengiausi, kad mokiniai suvoktų, kad informacija internete apie juos yra vieša ir nesaugi. Manau, tai gali padėti jiems išvengti neapgalvotų klaidų. Rimtoji pamokos dalis praėjo, laikas linksmybėms – žaidimui. Žaidimo tikslas – suvienyti mokinius bendradarbiavimui, draugystei, kartu kurti ir juoktis, taip pat atsipalaiduoti po pamokų. Mokiniai susiskirstė į 6 grupes po 4-5 mokinius. Kiekviena grupė ant lapelio užrašė po tris nieko bendro neturinčius žodžius. Aš surinkau kiekvienos grupes lapelius su žodžiais, sumaišiau lapelius ir daviau kiekvienai grupei išsitraukti kitos grupės lapelį. Žodžiai buvo įvairiausi: cepelinai, akys, tėvas, futbolas, klijai, kefyras ir t.t. Tuomet, visos grupės turėjo sugalvoti pasakojimą, eilėraštį ar dainą ir panaudoti tris žodžius, kurie buvo parašyti jų lapelyje. Kai visi sukūrė savo pasakojimus, iš kiekvienos grupės vienas ar du mokiniai turėjo eiti prieš klasę ir pristatyti savo pasakojimą. Visi mokiniai buvo linksmi, juokėsi, o pasibaigus kiekvienam pasakojimui visi plodavo. Kai visi pristatė savo istorijas, buvo apdovanoti. Už pastangas ir kūrybiškumą visi buvo pavaišinti saldainiais, taip pat ir mokytoja, kuri visą laiką stebėjo renginį. Penktokų klasei padovanojau plakatą, kad mokiniai visada žinotų kaip elgtis, jei tektų susidurti su patyčiomis. Ant plakato buvo užrašas - 1. Mes nesityčiosime iš kitų; 2. Mes stengsimės padėti tiems, iš kurių tyčiojasi; 3. Mes stengsimės bendrauti su tais, kurie yra atstumti; 4. Jei sužinosime, kad iš ko nors tyčiojamasi - pasakysime suaugusiems ir mokykloje, ir namuose. Plakatą papuošiau ryškiomis spalvomis, jis kabės klasėje ir į klasę įėjęs kiekvienas mokinys atkreips dėmesį į šį plakatą. Pamokos pabaigoje, visiems mokiniams išdalinau po lapelį ant kurio jie turėjo per kelias minutes parašyti savo įspūdžius ir nuomonę apie šią klasės valandėlę. Pasibaigus klasės valandėlei visi mokiniai džiaugėsi, dėkojo.
- Microsoft Word 30 KB
- 2016 m.
- Lietuvių
- 13 puslapių (3483 žodžiai)
- Universitetas
- As
-