Ikimokyklinukų kūrybiškumo ugdymas panaudojant muzikinius žaidimus


Ikimokyklinuku zaidimai. Kūrybiškumo ugdymas ikimokykliniame amžiuje. Ikimokyklinio amžiaus vaiku kurybiskumo ugdymas. Ikimokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumas. Vaikų kūrybiškumas. Kūrybiškumo ugdymo programa. Vaikų kūrybiškumo ugdymas. Ikimokyklinukų veikla. Kurybiskumo zaidimai. Kūrybiškumo samprata.

Įvadas. Ikimokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumo ugdymas. Kūrybiškumo samprata. Kūrybiškumo ugdymo svarba ikimokykliniame amžiuje. Meninė veikla – ikimokyklinukų kūrybiškumo ugdymo veiksnys. Muzikinis žaidimas, kaip viena iš svarbiausių kūrybiškumo lavinimo formų ikimokykliniame amžiuje. Pagrindinė ikimokyklinukų veikla – žaidimas. Didaktinis žaidimas. Žaidimų reikšmė jaunesniojo ikimokyklinio amžiaus vaikų muzikiniame ugdy ugdyme. Žaidimų reikšmė vyresniojo ikimokyklinio amžiaus vaikų muzikiniame ugdy ugdyme. Muzikinio žaidimo vieta kūrybiškumo ugdyme. Išvados. Literatūros sąrašas.

Tikriausiai neatsitiktinai ikimokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumo ugdymo programa yra išskiriama, kaip viena pagrindinių ugdymo tikslų. Viena aktualiausių šiuolaikinės ikimokyklinės pedagogikos užduočių – vaikų kūrybinių galių plėtojimas. Ugdant kūrybiškumą, labai svarbu sudaryti sąlygas kiekvieno vaiko saviraiškai atsiskleisti.

Kūrybiškumo problema, be galo aktuali lietuvos ikimokykliniai švietimo reformai.

Lietuvos respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu nr. 1147 patvirtinta ,, bendroji priešmokyklinio ugdymo ir ugdymosi programa”. Remiantis šiais dogumentais, lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, ugdymui priskiriamas ne tik įprastinių žinių perdavimo vaidmuo, bet ir kritinio mąstymo bei kūrybiškumo ugdymas. Vienu svarbiausiu priešmokyklinio ugdymo ir ugdymosi uždaviniu tampa vaikų kūrybiškumo puoselėjimas (bendroji priešmokyklinė ugdymo ir ugdymosi programa, 2002).

Daugumos autorių nuomone, ugdymas menu, yra pagrindinė vaikų kūrybiškumo ugdymo forma.

R. Matlašaitienės (2004) požiūriu, mokykla didesne dalimi ugdo konformistą, negu kūrybingą žmogų. Todėl labai svarbu, kad vaikai, dar nepradėję lankyti mokyklos, turėtų galimybę atskleisti savo gabumus ir talentus. Svarbu nepamiršti svarbiausio dalyko – sudaryti sąlygas vaikams pajusti kiekvienos meno formos savitumą ir apskritai pačios meno kalbos esmę. Nėra būtina siekti, kad vaikams būtų prieinama kuo daugiau meno formų. Iš pradžių pakanka tradicinių – muzikos, dailės, literatūros, teatro, šokio.

Grakauskaitės-karkockienės (2002, p. 72) nuomone,, išugdyti kūrybišką asmenybę geriausiai padėtų ugdymas pasitelkus meną, kuris ypač svarbus ne todėl, kad išugdytume kuo daugiau menininkų, bet tam, kad vaikai taptų geresniais žmonėmis. Ugdymas menu – tai geriausias būdas asmenybės kūrybiškumui atsiskleisti.

Reiktų atkreipti dėmesį į tai, kad kūrybingos asmenybės savybės reiškiasi vaikui bręstant. Vaiko kūrybiškumas pirmiausiai atsiskleidžia mėgstamuose užsiėmimuose. Mėgstamiausias ikimokyklinukų užsiėmimas – žaidimas.

N. Grinevičienė(2002) teigia, jog ikimokyklinis amžius labai svarbus tuo, kad vaikai šiuo metu ypatingai domisi žaidybine veikla. Jau ankstyvajame amžiuje išryškėja vaikų poreikis žaisti, o ikimokykliniame amžiuje jis tampa pagrindiniu veiklos motyvu. Žaidimas – tai įnašas į kalbos, intelekto, fizinį ir socialinį vaiko ugdymą. Žaidimas skatina vaiko sensorinę, moralinę, socialinę raidą, lavina mąstymą, protą, fantaziją, kūrybiškumą, savarankiškumą.

  • Microsoft Word 41 KB
  • 2012 m.
  • 29 puslapiai (6770 žodžiai)
  • Universitetas
  • Dovile
  • Ikimokyklinukų kūrybiškumo ugdymas panaudojant muzikinius žaidimus
    9 - 1 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Ikimokyklinukų kūrybiškumo ugdymas panaudojant muzikinius žaidimus. (2012 m.). https://www.mokslobaze.lt/ikimokyklinuku-kurybiskumo-ugdymas-panaudojant-muzikinius-zaidimus.html Peržiūrėta 2025 m. Gegužės 22 d. 18:22
×
75 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo