Ikimokyklinukų kūrybiškumo ugdymas panaudojant muzikinius žaidimus



Tikriausiai neatsitiktinai ikimokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumo ugdymo programa yra išskiriama, kaip viena pagrindinių ugdymo tikslų. Viena aktualiausių šiuolaikinės ikimokyklinės pedagogikos užduočių – vaikų kūrybinių galių plėtojimas. Ugdant kūrybiškumą, labai svarbu sudaryti sąlygas kiekvieno vaiko saviraiškai atsiskleisti.
Kūrybiškumo problema, be galo aktuali lietuvos ikimokykliniai švietimo reformai.
Lietuvos respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu nr. 1147 patvirtinta ,, bendroji priešmokyklinio ugdymo ir ugdymosi programa”. Remiantis šiais dogumentais, lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, ugdymui priskiriamas ne tik įprastinių žinių perdavimo vaidmuo, bet ir kritinio mąstymo bei kūrybiškumo ugdymas. Vienu svarbiausiu priešmokyklinio ugdymo ir ugdymosi uždaviniu tampa vaikų kūrybiškumo puoselėjimas (bendroji priešmokyklinė ugdymo ir ugdymosi programa, 2002).
Daugumos autorių nuomone, ugdymas menu, yra pagrindinė vaikų kūrybiškumo ugdymo forma.
R. Matlašaitienės (2004) požiūriu, mokykla didesne dalimi ugdo konformistą, negu kūrybingą žmogų. Todėl labai svarbu, kad vaikai, dar nepradėję lankyti mokyklos, turėtų galimybę atskleisti savo gabumus ir talentus. Svarbu nepamiršti svarbiausio dalyko – sudaryti sąlygas vaikams pajusti kiekvienos meno formos savitumą ir apskritai pačios meno kalbos esmę. Nėra būtina siekti, kad vaikams būtų prieinama kuo daugiau meno formų. Iš pradžių pakanka tradicinių – muzikos, dailės, literatūros, teatro, šokio.
Grakauskaitės-karkockienės (2002, p. 72) nuomone,, išugdyti kūrybišką asmenybę geriausiai padėtų ugdymas pasitelkus meną, kuris ypač svarbus ne todėl, kad išugdytume kuo daugiau menininkų, bet tam, kad vaikai taptų geresniais žmonėmis. Ugdymas menu – tai geriausias būdas asmenybės kūrybiškumui atsiskleisti.
Reiktų atkreipti dėmesį į tai, kad kūrybingos asmenybės savybės reiškiasi vaikui bręstant. Vaiko kūrybiškumas pirmiausiai atsiskleidžia mėgstamuose užsiėmimuose. Mėgstamiausias ikimokyklinukų užsiėmimas – žaidimas.
N. Grinevičienė(2002) teigia, jog ikimokyklinis amžius labai svarbus tuo, kad vaikai šiuo metu ypatingai domisi žaidybine veikla. Jau ankstyvajame amžiuje išryškėja vaikų poreikis žaisti, o ikimokykliniame amžiuje jis tampa pagrindiniu veiklos motyvu. Žaidimas – tai įnašas į kalbos, intelekto, fizinį ir socialinį vaiko ugdymą. Žaidimas skatina vaiko sensorinę, moralinę, socialinę raidą, lavina mąstymą, protą, fantaziją, kūrybiškumą, savarankiškumą.
- Microsoft Word 41 KB
- 2012 m.
- 29 puslapiai (6770 žodžiai)
- Universitetas
- Dovile
-